Geoblog.pl    dilate    Podróże    petersburg z wilnem i rygą - majówka 2007    nad wilią i wilejką
2007

nad wilią i wilejką

Litwa
Litwa, Vilnius

co najbardziej?
ostrobramską, fragment nabożeństwa w cerkwii... odrapane ściany u bazylianów, drewniane domy i wysprejowane budynki, żołnierza salutującego bez czapki po składaniu flagi, trzyrękiego kazika w archikatedralnej i aniołki w świetle i cieniu, zarzecze z aniołem dmącym w trąbę, wąskie uliczki starego miasta, płomienisty gotyk kościoła św. anny. to "ona" w tym oryginalnym duecie kościołów. "nim" jest świątynia bernardynów-franciszkanów. tu gotyk w swojej surowości i pięknie prostoty sprawia, że myśli stają się kryształowe - tak jak rzadkie sklepienia. tak, to mój typ kościoła. jeśli coś takiego w ogóle istnieje.
małe, lekko zapyziałe wilno, myślę o mickiewiczu, jak przemykał niedoświetlonymi uliczkami z karoliną kowalską, jak... no właśnie.

góral
góral - 2007-10-22 11:51
Drobna poprawka: Wilejką

góral - 2007-10-22 19:01
BTW, przypomina mi się sprzed paru lat akcja kilku młodych Polaków, którzy w nocy, nie wiem jakim sposobem dostali się na wieżę Giedymina i w miejsce litewskiej zawiesili polską flagę. Zanim policja się z tym uporała, flaga powiewała do 8ej rano - wystarczająco długo żeby nasi Wilniucy nacieszyli się idąc do pracy :-)))